Wat doet 1712?
Ze nemen de tijd om naar je verhaal te luisteren en uit te zoeken of je bezorgdheid al dan niet terecht is. Daarnaast kunnen ze je informatie geven over hoe geweld ontstaat, wat je rechten zijn, hoe je op geweldsituaties kan reageren... . Ze schatten samen met jou alle risico’s in van de situatie en bekijken welke acties je zelf kan ondernemen. Indien gewenst, wordt er ook bekeken wie je daarin kan ondersteunen en wordt er eventueel rechtstreeks doorverwezen.
Wanneer kun je bij 1712 terecht?
Hulplijn 1712 is elke werkdag, van maandag tot vrijdag, bereikbaar van 9 tot 17 uur. Een gesprek is gratis en discreet, de oproep verschijnt niet op de telefoonrekening en je kan anoniem blijven.
Wat doet de woonzorglijn?
Ingeval de mis(be)handeling zich niet in jouw privésituatie voordoet kan er contact opgenomen worden met de woonzorglijn. Klachten hebben in dit geval betrekking tot de aangeboden zorg in de woonzorgsector (woonzorgcentrum, een rust- en verzorgingstehuis, een serviceflat, een centrum voor kortverblijf, een dagverzorgingscentrum). Op basis van jouw verhaal wordt er naar een passend antwoord gezocht.
Wanneer kun je bij de woonzorglijn terecht?
De woonzorglijn is elke werkdag, van maandag tot vrijdag telefonisch bereikbaar van 9 tot 12 uur op het nummer 078 15 25 25. Je kan ook gebruik maken van het vraag- of klachtenformulier van de Woonzorglijn.